woensdag 2 juni 2010

35 weken

Terwijl er in de kelder hard wordt gewerkt aan een logeerkamer voor alle kraamvisite, mag jouw mama weer op controle bij de verloskundige. Karin's spreekkamer was nog even bezet, dus hebben we alvast afspraken ingepland voor de komende weken - vanaf nu elke week, jippie!

Het wordt zo onderhand steeds lastiger om mijn urine te testen, want ja, ik kan echt niet meer zien waar ik dat potje moeten houden hoor! Dat werd dus een beetje een rommeltje, maar het is uiteindelijk gelukt. Het teststripje begon dit keer wel enigszins te verkleuren, dus heb ik het mee naar binnen genomen om aan Karin te laten zien. Nog niets verontrustends volgens haar: Op mijn status staat bij de datum van vandaag dat ik 'sporen van eiwit' in mijn urine heb. De rest van de onderzoeken was ook goed:

Gewicht: 62 kilo
BP: 108/72
Urine: trace
Fundus: 35

Jij lag vandaag aan mijn linkerkant, nog steeds met je hoofd naar beneden, en reageerde goed op Karin's geknijp! Je hartslag was 144 bpm. We doen het dus prima!

Nog even over de lichamelijk conditie van je mama: Die wordt toch wel steeds wat minder hoor en het warme weer helpt waarschijnlijk ook niet. Ik heb het gevoel dat jij/mijn buik steeds zwaarder wordt en lager gaat hangen en dat voel ik goed aan mijn buikspieren. Misschien toch maar zo'n buikband aanschaffen voor de laatste weken? En sinds ik twee weken geleden verkeerd de deur ben uitgestapt en daarbij mijn enkel heb verzwikt (of iets dergelijks), zit ik elke avond met mijn benen omhoog op de bank; mijn enkel is na een dag lopen ongeveer even dik als mijn kuit. En al is het fijn dat het lijkt alsof ik tijdelijk wat extra vlees op mijn voet heb, het is maar op één voet helaas!

Volgende week donderdag om 2.30 pm zijn we weer van de partij. En gezien mijn vorige late bevalling (met 42 weken, 1 dag) heb ik nu voor de zekerheid een afspraak met een van de andere verloskundigen, Christy, omdat Karin vanaf half juli op vakantie is.

1 opmerking:

  1. Hallo Amanda,

    Ja het gaat je natuurlijk steeds zwaarder vallen.Het is dan toch waar wat ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Gelukkig gaat alles goed met jullie en duurt het niet zo lang meer. Lieve schat pas goed op je zelf en vanaf hier een dikke kuffel.

    Liefs,

    Jan en Marcella

    BeantwoordenVerwijderen