maandag 14 juni 2010

36 weken, 6 dagen

Zwangere dames met eten tijdens het Family Fun Fest op PJP II
(sorry voor de verhullende kledij)

Eigenlijk zou ik vorige week donderdag een afspraak hebben, maar toen moest Christy een bevalling begeleiden en dus is het doorgeschoven naar vandaag. Dit keer stond de GBS swab (uitstrijkje om te testen voor Groep B streptokokken) op het programma, maar omdat ik me niet zo geweldig voelde en deze verloskundige niet ken, heb ik dat afgewezen. Dat heeft op zich geen serieuze consequenties; mocht ik ten tijde van de bevalling als een risicogeval worden bestempeld (o.a. onverklaarbare koorts, bevalling voor 37 weken, blaasontsteking) dan krijg ik antibiotica toegediend.

Vanaf vorige week krijg ik elke keer een kopie van mijn dossier mee. Dat is fijn, want dan hoef ik alle gegevens niet te onthouden.

Gewicht: 64 kilo, het gaat hard nu :(
BP: 110/60
Urine: trace
Fundus: 36
Jouw hartslag: 152

Je hebt blijkbaar nog steeds voldoende bewegingsruimte, want je gaat alle kanten op - al blijf je wel topsy turvy baby gelukkig! Gisteravond heb ik je even zitten plagen, want ik wilde Jesper laten zien en voelen dat jij beweegt in mijn buik. Nou, dat is gelukt! Al denk ik wel dat je mij vanmorgen hebt terug gepakt, want je lag me toch in een vervelende houding! Het deed gewoon pijn!

Volgende afspraak: woensdag 23 juni om 9.30 am bij Kathryn.

1 opmerking:

  1. Hallo Amanda,

    Nou het gaat toch echt op schieten nu je groeit mooi hoor. Alles ziet er nogsteeds goed uit. Hopelijk gaat Jesper in de toekomst niet al te veel zijn broertje of zusje plagen.

    Lieve schat nog heel veel sterkte en pas goed op je zelf.

    Knuffel,

    Jan en Marcella

    BeantwoordenVerwijderen